Esu Donatas Jonikas, ekonomikos mokslų daktaras, rinkodaros praktikas su daugiau kaip 10 metų patirtimi. Įgyvendinau verslo projektus Ukrainoje, Šveicarijoje, Vokietijoje, Kinijoje, Mauritanijoje ir kitose šalyse. Padėjau išgryninti ir įgyvendinti daugiau nei 50 įmonių rinkodaros strategijas pradedant smulkia paslaugų įmone Klaipėdos uoste, baigiant 97 mln. EUR vertės pirolizės jėgaine Donetske.
Parašiau tris knygas (praktinius rinkodaros mokymosi vadovus) iš kurių mokosi Lietuvos ir užsienio aukštųjų mokyklų studentai. Šiuo metu ruošiu knygą anglų kalba Evolution Curve: Startup Success Manual apie startuolių ir inovatyvių verslų rinkodarą. Vedu praktinius rinkodaros seminarus universitete, esu kviečiamas kaip ekspertas ir komisijos narys į įvairius verslumo renginius bei konferencijas. Buvau įtrauktas į tarptautinio mokslinio projekto „Logistica Balticum“ ekspertų grupę bei Lietuvos nacionalinį verslo konsultantų tinklą.

Būdamas mokslininku bei rinkodaros praktiku, sukūriau Evolution Curve metodiką, kuri padeda chaotišką ir dažnai atsitiktinę startuolių veiklą susisteminti ir paversti kryptingu planu vedančiu link aiškiai apibrėžto tikslo. Metodikos esmė ta, jog norint inovatyvią idėją paversti pelningu ir augančiu verslu per kuo trumpesnį laiką ir su kuo mažiau klaidų, reikia pereiti 5 startuolio vystymosi etapus:

  1. rinkos galimybių studija,
  2. prototipų kūrimas ir hipotezių tikrinimas,
  3. finansavimo užsitikrinimas,
  4. įvedimas į rinką,
  5. verslo plėtra.

Kiekviename etape keliami skirtingi rinkodaros uždaviniai ir naudojamos skirtingos priemonės jiems realizuoti. Pradėdamas darbą su nauju startuoliu, pirmiausiai įvertinu situaciją pagal visus šiuos Evolution Curve etapus ir pateikiu rekomendacijas, ką ir kaip reikėtų tobulinti, į ką sutelkti dėmesį, kad per kuo trumpesnį laiką būtų pasiektas kuo didesnis rezultatas. Tuomet atlieku rinkodaros vadovo darbą – sukoordinuoju, kad visa tai būtų sėkmingai įgyvendinta!

Evolution Curve: Startup Success Manual