Business consultant and the young scientist | Marketologai

Business consultant and the young scientist


Donatas Jonikas 3 years ago no comments .

Klaipėdos universitetas periodinio leidinio rubrikoje „Jaunasis mokslininkas“ supažindino bendruomenę su Donatu Joniku – Ekonomikos katedros lektoriumi bei jungtinės trijų Lietuvos universitetų doktorantūros ekonomikos krypties doktorantu.

Straipsnyje interviu išsakomas požiūris į švietimo sistemą, jaunimo verslumą, perteikiamos kai kuriuos pažiūros. Rinkodaros agentūros vadovas ne tik konsultuoja pačias įvairiausias organizacijas rinkodaros klausimais, bet ir gilinasi į verslo socialinę atsakomybę vertės kūrimo grandinėje, ieškodamas būdų išgryninti paprastai pritaikomą ir efektyvų ekonominės vertės kūrimo modelį.

Kaip vertinate Lietuvos švietimo sistemą? Klaipėdos universiteto studentų motyvaciją?

Užuot bambėjęs, pavyzdžiui, kokie maži dėstytojų atlyginimai ir kas tie naivuoliai, kurie tikisi su tokiu atlyginimu pritraukti gabių žmonių dirbti švietimo sistemoje, žiūriu, kuo aš pats galiu prisidėti. Universitete gaunamą atlyginimą aš vertinu savotiškai tik kaip arbatpinigius prie to, ką veikiu gyvenime, ir stengiuosi paruošti bei vesti paskaitas kaip galima geriau, nuobodžius dalykus pateikti įdomiau, o kai studentams reikalinga pagalba, atrasti jiems laiko.

Studentų yra visokių, kaip ir žmonių apskritai. Tad ir jų motyvacija tikrai labai skirtinga. Per tuos kelis metus pastebėjau vieną esminę tendenciją, kurią galima vertinti tiek blogai, tiek ir gerai. Prieš kelerius metus, kai pradėjau dėstyti, ketvirtakursiai ekonomistai beveik visi jau turėdavo darbą ir dauguma jų – daugiau ar mažiau pagal specialybę. Pastaruoju metu auditorijose sutinku labai daug ketvirtakursių, kurie vis dar neturi darbo arba dirba kas papuola, t.y. siekiamas išsilavinimas jų šiandieniniame darbe, praktiškai, neturi šansų sukurti pridėtinės vertės. Tikriausiai pasakytumėte, jog bloga tendencija, gal švietimo sistema nesubalansuota ir pan. Tačiau matau, jog tuo pačiu vis daugiau studentų patys bando užsiimti verslu ir sukurti darbo vietą ne tik sau, bet ir kitiems.

Kaip teigiate “Viską vertinu, kaip įmanoma objektyviau, ir sakau tai, ką matau. Visada prieš siūlydamas veiksmus ar priemones užduodu klausimą “o kas iš to” ir matuoju rezultatus.” Ar tai Jūsų gyvenimo credo?

Tikrai taip! Kai imuosi darbo, turiu žinoti kas iš to bus, kokią naudą gausiu aš, mano klientas ar studentas. Esu įsitikinęs, jog bet koks darbas ar veiksmas turi būti nukreiptas į vertės kūrimą. Be abejo sunku yra iš anksto įvertinti, tačiau visada stengiuosi vengti tokių darbų, kuriems atlikti reikės daugiau energijos, nei kad bus sukurta vertės. Nemėgstu darbo dėl darbo, nes, mano įsitikinimu tai yra tam tikra prasme veltėdžiavimas arba, jei žiūrėtume pozityviai, – svarbi sritis kurią galima ir verta patobulinti.

Kokie Jūsų ateities planai, siekiai galbūt projektai?

Siekių ir planų yra, tik kaip visada, neužtenka tų 24 val., kurias kiekvienas turime paroje. Be abejo, darysiu žingsnius doktorantūros studijose ir bandysiu būti kuo naudingesnis mūsų universitetui. Vystysiu rinkodaros agentūros „Marketologai“ veiklą ir ją mėginsiu išplėtoti iki tarptautinio lygio. Norėčiau savo žinias ir patirtį rinkodaros srityje panaudoti Lietuvos mokslinį potencialą pristatant užsienio rinkoms. Iš patirties žinau, jog Lietuvoje turime gabių mokslininkų, kurie savo kompetencija nenusileidžia vakariečiams, tad kodėl šio potencialo nepasiūlius stambioms užsienio R&D įmonėms? Taip, niekas nesako, kad bus lengva ir greitai, svarbu turėti tikslą ir jo siekti.

Pilną straipsnį skaitykite KU Sociume.

Comments on Facebook