Kaip gimsta nestandartiniai ir konkurencingi sprendimai? | Marketologai

Kaip gimsta nestandartiniai ir konkurencingi sprendimai?


Donatas Jonikas prieš 2 years nėra komentarų .

Tokio klausimo sulaukiau iš BznStart ir netrukus apie tai buvo publikuotas straipsnis.

Idėjų generavimo instrumentų bei metodikų yra daug, apie tai galima būtų parašyti ne vieną straipsnį, tačiau svarbiausia – nusiteikimas. Yra tokių įmonių, kur darbuotojai sėdi užsidarę tarp keturių sienų, tiesiogine šių žodžių prasme, o šviesa iš lauko prasiskverbia tik per kaimyninio kabineto langus. Sunku kalbėti apie inovatyvius ir nestandartinius sprendimus tokioje aplinkoje. Todėl visų pirma reikėtų atrasti vietą, kuri Jus skatintų galvoti plačiai ir neribotai. Kurioje jaustumėtės gerai ir galėtumėte bent trumpam atsiriboti nuo rutininių darbų. Vieniems gali pakakti gero kavos puodelio poilsio kambaryje, kai kitiems reikia visiškai pakeisti aplinką, pavyzdžiui, suburti kolektyvą išsinuomotoje posėdžių salėje, kad galvos nevargintų einamieji darbai. Man, pavyzdžiui, geriausiai naujos idėjos gimsta vaikštant gryname ore ar tiesiog prisėdus parke ant suolo.

Norėdami, kad nestandartinių ir rinkoje sėkmingų sprendimų generavimas būtų ne atsitiktinis, o pastovus ir kryptingai valdomas procesas, turėtumėte vadovautis vienokia ar kitokia, Jums priimtina sistema. Viena paprastesnių

1. Nuolat klausykitės, ką sako rinka: kokiomis problemomis skundžiasi ir apie ką fantazuoja Jūsų klientai.

2. Tikrinkite idėjas rinkoje. Kad drąsūs ir nestandartiniai sprendimai būtų kaip įmanoma sėkmingesni, juos reikėtų pasitikrinti kiek įmanoma realesnėse sąlygose. Tam pakanka išsikelti ir pasitvirtinti 3 pagrindines hipotezes:

  • Sprendimo hipotezė – ar planuojate spręsti tas problemas ir sukurti tą naudą, kurios iš tikro nori klientai? Įsitikinkite, jog ši idėja kyla iš rinkos poreikių, o ne Jūsų vidinio supratimo ar subjektyvios kolegų nuomonės.
  • Pasiūlymo hipotezė – kai jau esate tikri, jog sprendžiate tas problemas, kurios tikrai svarbios klientams, kai kuriate jiems tą naudą, apie kurią jie fantazuoja, pasitikrinkite, ar klientai pasirengę mokėti Jūsų norimą kainą? Vien apklausos čia nepakaks. Išmėginkite „lauko sąlygomis“, t.y. pateikdami bent preliminarų pasiūlymą.
  • Verslo hipotezė – kai matote, jog parengtas pasiūlymas rinkai yra įdomus, pasitikrinkite, ar rinkoje pakankamai daug tokių klientų ir ar Jus tenkina galimos verslo augimo perspektyvos.

3. Suteikite garantiją, kurios nori klientai. Ne šiaip formalią garantiją, bet realiai užtikrinkite, kad klientas tikrai gaus tą naudą, kurios tikisi. Jei buhalterių rengimo mokykla gali suteikti garantiją, kad iš Jūsų padarys buhalterį, kokią garantiją savo klientams galite suteikti Jūs?

Iš esmės yra du pagrindiniai būdai, kaip gali gimti originalios idėjos: jos kyla savaime arba kryptingai galvojant apie tam tikro tikslo pasiekimą. Pirmuoju atveju, t.y. kad beveik savaime į galvą šautų geniali mintis, smegenims turite duoti medžiagos: skaitykite knygas, teminius žurnalus, panaršykite internete, bent retkarčiais pakeiskite aplinką, laisvalaikį, susitikite su naujais žmonėmis. Jei turite konkretų uždavinį ir jį reikia kažkaip nestandartiškai išspręsti, negalite laukti, kol darbą už jus padarys pasąmonė ir pasiūlys genialų variantą. Šiuo atveju labai padeda paprastas metodas – vienu prisėdimu užrašykite ant popieriaus lapo bent 30 idėjų, kurios gerai ar blogai, teoriškai ar realiai galėtų padėti pasiekti norimą tikslą. Dar geriau, jei šią užduotį atliktumėte su kolegomis – kiekvienas aprašote po 30 idėjų, o po to sudarote bendrą sąrašą, kuris labai tikėtina, jog bus gerokai didesnis nei dirbant pavieniui. Jei tarp šių idėjų nėra aiškaus favorito (o dažniausiai taip ir bus), nieko neatmeskite, o tik apsibraukite ar kitaip pasižymėkite tuos variantus, kurie Jums pasirodė labiausiai verti dėmesio. Geriausia visa tai rašyti ranka, o ne kompiuteriu. Tiksliai nepaaiškinsiu kodėl, tačiau taip pasąmonė geriau priima informaciją. Prie to paties klausimo grįžkite po vienos ar kelių dienų ir pamatysite, kad Jūsų akiratis tikrai prasiplėtė, o į sugeneruotas idėjas ar netgi į patį tikslą žiūrite kitomis akimis.

 

Komentarai per Facebook