Logistikos įmonės plėtra Kinijoje | Marketologai

Logistikos įmonės plėtra Kinijoje


Donatas Jonikas prieš 4 years nėra komentarų .

Logistika Kinijoje

Šanchajus, Honkongas, 2006 – 2007 m.

Užduotis: išsiskirti iš konkurentų ir užimti vietą Lietuvos rinkoje.

Rezultatas: pirmoji Lietuviško kapitalo logistikos įmonė turinti padalinį Kinijoje.

Kaip naujai logistikos įmonei įeiti į rinką, kurioje ir taip aukšta konkurencija? Žinoma, pasiūlyti tai, ko nesiūlo konkurentai! Viena perspektyviausių alternatyvų tuo metu pasirodė veiklos plėtra Kinijoje. Šalies eksporto augimo tempai – fantastiški, o ir Lietuvos importas iš Kinijos augo.

Atlikome rinkos tyrimą. Ar tikrai verta eiti į Kinijos rinką? Ką tai suteiktų įmonei? Kiek ten galima uždirbti? Jei perspektyvos iš tiesų patrauklios, kur ir kaip reikėtų steigti padalinį? Kokius jam kelti tikslus, uždavinius? Kiek jame turėtų dirbti žmonių? Kiek pradinių investicijų tam prireiktų?

Surinkome antrinius duomenis ir atlikome „žvalgybą vietoje“. Aplankiau Šanchajų, Sudžou, Čingdau, Šenženą, Honkongą. Susitikau su vietiniais ekspeditoriais, krovos ir transporto kompanijomis, teisininkais, valstybinėmis institucijomis, nekilnojamojo turto agentais, personalo paieškos įmonėmis ir t.t. Gavome informaciją iš pirmų lūpų apie ekonomikos tendencijas, pramonės vystymąsi, darbo jėgos kainą, logistikos įmonių vietinę specifiką, užsienio investicijų skatinimą ir įėjimo bei išėjimo barjerus, teisinius veiklos aspektus ir t.t. Po tyrimo ataskaitos pristatymo, įmonės valdyba pritarė rekomendacijoms steigti padalinį Šanchajuje. Jau 2006 m. įmonė turėjo padalinį Šanchajuje ir Lietuvos rinkai pasiūlė visiškai naują paslaugų paketą: gamintojų patikimumo įvertinimą, prekių patikrą vietoje, krovinio išsiuntimo laiko kontrolę, ir, be abejo, logistiką „nuo durų iki durų“.

Į Kiniją 2007 m. grįžau jau su Susisiekimo ministro delegacija. Buvome vienintelė Lietuviško kapitalo logistikos įmonė, turinti padalinį Kinijoje. Delegacijos metu dalijomės sėkminga patirtimi su Kinijos verslininkais. Čingdau mieste skaičiau panešimą „Service quality developement in freight forwarding business“ (Paslaugų kokybės vystymas krovinių ekspedijavimo versle), kurio metu pristačiau pagrindinius kriterijus ir praktiką, kaip Europos įmonės renkasi logistikos partnerius prekėms iš Kinijos tiekti. Honkonge dalyvavau apskritojo stalo diskusijoje, kurioje Lietuvos pusę atstovavo AB „Lietuvos geležinkeliai“, Klaipėdos uosto direkcija, Lietuvos ekspeditorių asociacija „Lineka“, Lietuvos vežėjų asociacija „Linava“, Lietuvos laivybos ir agentų asociacijos. Buvau vienintelis privačios įmonės atstovas šioje garbioje diskusijoje!

Komentarai per Facebook